آشنایی با بالابر کارگاهی متحرک

آشنایی با بالابر کارگاهی متحرک


همانگونه که از نام آن نیز مشخص است این آسانسورها متحرک هستند و هدف آن ها جا به جایی بار یا افراد میباشد. برای نصب آسانسورهای کارگاهی نیاز یبه حفر چاهک یا یک محل ثابت نمیباشد و در بخش های مختلف به صورت متحرک کاربرد دارد. آسانسورهای کارگاهی با توجه به قدرت بالای حمل و سرعت خوب و همچنین توانایی عبور از گذرگاه های مختلف طرفداران زیادی دارد و به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.
امروزه با پیشرفت فناوری و سرعت بالای رشد در سطح شهر نیاز به آسانسور کارگاهی بیشتر از هر زمان دیگری احساس میشود. چرا که وجود آسانسورهای کارگاهی باعث با سرعت پیش رفتن کارها میشود و در نقطه ی مقابل نبودن آسانسور کارگاهی ممکن است سبب کاهش سرعت انجام فعالیت ها شود. 

موارد کاربرد آسانسورهای کارگاهی در سطح شهر

  • تعویض لامپ های روشنایی معابر
  • نصب نمای ساختمان ها
  • پاک کردن شیشه های برج ها 

انواع آسانسورهای متحرک وابسته به نوع حرکت

انواع آسانسور کارگاهی سیار با توجه به نوع جابه جایی در دو دسته ی کلی عمودی و عمودی افقی طبقه بندی میشود که قیمت های مختلفی دارد. اصولا نوع کاربری ظرفیت، ارتفاع بالا رونده در تعیین قیمت این آسانسور ها بسیار موثر است و هر کس بر طبق نیاز و بودجه ی خود و قابلیت های آسانسور اقدام به خرید میکند. 

آسانسور کارگاهی متحرک عمودی

از این آسانسورها فقط برای حمل بار و افراد در جهت عمودی استفاده میکنند و در ارتفاعات کاربرد دارد. و میتواند نقش مهمی در افزایش سرعت کار و کاهش طول مدت کار داشته باشد.

آسانسور کارگاهی متحرک عمودی و افقی

در این نوع از آسانسور ها جا به جایی علاوه بر ارتفاع میتواند در جهت افقی نیز فعالیت کند و برای فعالیت هایی که نیاز به جایی در جهت افقی و عمودی است کاربرد بسیاری دارد.

آسانسور کارگاهی

انواع آسانسور متحرک با توجه به کاربرد

ترنس تریلر

آکاردئونی

کشویی

آسانسور کارگاهی ترنس تریلر

نوعی از آسانسور های متحرک هستند که بدلیل دارا بودن شکل خاص ساختاری قابلیت های چشمگیری دارند. مانند آسانسورهای کارگاهی ترنس تریلر. این آسانسور ها با داشتن رینک در ظرف خود قابلیت حرکت در تمامی جهات را دارند که حرکت ان ها معمولا به کمک چرخ لاستیکی انجام میشود. شاید همین قابلیت باعث شده تا این آسانسورها برای حمل اجسام بسیار بزرگ مانند کانتینر ها کاربرد بسیاری داشته باشد. 

آسانسور کارگاهی آکاردئونی

در این آسانسورها جک در قسمت زیرین کابین نصب میشود و بارها را در جهت عمودی جا به جا میکند و در ردیف آسانسور های سبک به حساب می آید. این آسانسور ها شامل دو تیپ میباشند

  • تیپ کارگاهی: مجهز به چرخ های صنعتی ساده و ترمز دار با اشغال فضای کمتر و امکان استفاده در آپارتمان ها و پاساژها
  • تیپ خودرویی: که دارای چرخ های بادی و مولبند هستند که قابلیت فعالیت در محیط های نا هموار یکی از شاخص ترین قابلیت های این آسانسور ها به حساب می آید. همچننی یکی دیگر از ویژگی های این آسانسور ها که باعث تمایز ان ها شده است امکان جا به جایی تا متراژ بسیار زیاد میباشد.

آسانسور کارگاهی کشویی

نوعی دیگر از آسانسور های متحرک آسانسورهای کشویی هستند که به این نوع آسانسورها آسانسور سبک نیز گفته میشود و برای ساخت آن ها از مفصل متحرک استفاده میکنند

انواع بالابر کارگاهی سیار هیدرولیکی

  • نفری متحرک هل دادنی
  • متحرک هیدرولیک قابل یدک
  • خود محرک
  • شنی دار خزنده یا کراولر
  • پشت کامیونی
  • خود کششی
  • باری متحرک

آسانسور

مزیت استفاده از اسانسور های کارگاهی

  1. سرعت بخشیدن به کارها و فعالیت ها
  2. مهیا سازی امکان انجام کار در ارتفاعات
  3. بدون محدودیت مکانی
  4. امکان حرکت در حین انجام کار
  5. توانایی جا به جایی بار و نفرات در مسیر عمودی و افقی
  6. توانایی جابه جایی اجسام سنگین
  7. تنوع زیاد
  8. کاهش هزینه با سرعت بخشی به انجام کارها
  9. امنیت بالا
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top