نصب تاور کرین

نصب تاور کرین

ممکن است شما هم تا به حال واژه ی مونتاژ تاور کرین را شنیده باشید. به کار نصب تاور کرین و راه اندازی آن در مکان مورد نظر مونتاژ تاور کرین گفته میشود. همیشه این موضوع جالب توجه بوده است که چگونه دستگاهی که ارتفاع آن از برج بلندتر است را نصب میکنند؟ ولی مونتاژ یا دمونتاژ این دستگاه ها بستگی به نوع جرثقیل دارد. به عنوان مثال در ایران برای ساختن برج ها و ساختمان های مرتفع از تاور کرین های ثابت استفاده میکنند.

نصب تاور کرین

نصب تاور کرین

به طور کلی 5 مرحله برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از این مراحل ارائه خواهیم کرد:

  1. نصب پایه
  2. نصب سکشن اصلی
  3. نصب کله قندی و گردان (بالاترین قسمت)
  4. نصب کن فلش یا بازوی تعادل (قسمت پشتی)
  5. نصب فلش یا بازوی عامل (قسمت جلویی تاور)

نصب پایه( فوندانسیون)

نصب تاور کرین باید با دقت و به صورت مرحله به مرحله اجرا شود. در اصطلاح به مرحله نصب پایه فوندانسیون گفته میشود ولی با توجه به اینکه تمامی وزن جرثقیل به علاوه وزن بار آن برروی پایه است استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در هنگام ساخت و طراحی پایه تاور کرین میتواند نقش مهمی در نتیجه نهایی داشته باشد. اینکه پایه چگونه نصب شود بستگی به نظر مشتری و طبق درخواست آن ها صورت میگیرد. پایه های تاور کرین ها در دو نوع ثابت و متحرک در بازار وجود دارند. مثلا اگر مشتری در پروژه نیازی به جا به جایی جرثقیل نداشته باشد از پایه یا کالسکه ی ثابت استفاده میکند. پایه های ثابت را با استفاده از وزنه های ثابت در جای خود تثبیت میکنند. ولی درمورد پایه های متحرک باید گفت در مواقع استفاده آنها را فیکس میکنند و در مواقع نیاز پروژه و جا به جایی توسط ریل جا به جا میشوند.   

نصب سکشن اصلی (بالابردن ارتفاع)

بعد از نصب پایه نوبت به نصب سکشن اصلی میرسد. در این مرحله سکشن را به پایه ی اصلی وصل میکنند. دلیل اینکه به این سکشن، سکشن اصلی گفته میشود که نسبت به دیگر سکشن ها بزرگ تر و محکم تر است. اتصال سکشن به پایه به کمک پیچ و پین انجام میشود. نصب سکشن یکی از حساس ترین مراحل نصب تاور کرین به حساب می آید و باید با دقت بالایی صورت بگیرد و در غیر اینصورت باعث ایجاد انحراف عمودی در تاور کرین شده و تاور کرین تعادل خود را از دست میدهد. بعد از اتصال اولین سکشن تا ارتفاع مورد نظر سکشن های بعدی به پایه اضافه میشوند.  

ارتفاع تاور کرین

نصب کله قندی و گردان تاور کرین

 در گام بعدی برای نصب تاور کرین بای گردان تاور کرین را نصب کنیم. گردان تاور کرین از دو بخش اصلی تشکیل شده است که قطعه ی ثابت زیر گردان نصب میشود و بعد از نصب توسط چهار پیچ نصب میگردد. 

نصب بازوی تعادل

کن فلش یا همان بازوی تعادل جزئی از تاور کرین میباشد که با پیچ و مهره و پین به گردان نصب میگردد. پس از اتصال بازو کابلها به کله قندی وصل میشوند و در گام اخر با وزنه های بتنی تعادل بتن را برای برداشتن بارهای سنگین ایجاد میکنند.

نصب فلش یا بازوی عامل

گام اخر برای نصب تاور کرین وصل و اضافه کردن بازوی اصلی برای جابه جایی بار میباشد. بازو هم به گردان وصل شده و کابل های مهاری به کله قندی متصل میشود 

نصاب تاور کرین

برای اینکه بتوان یک جرثقیل برجی را مونتاژ کرد باید تجربه و مهارت و تخصص کافی در این زمینه باشد. شرکت اهرم کو با چندیدن سال سابقه ی درخشان در زمینه ی ساخت و نصب تاور کرین و همکاری با افراد مجرب و با تجربه در زمینه ی نصب و طراحی و اجرا میتواند تمام درخواست شما را برای تاور کرین براورده سازد. 

 

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top